tisdag 12 november 2013

Frukostmums!


Ikväll har jag bakat perfekta frukostbullar för en morgontrött mamma som bara vill komma hemifrån fort och äta frukost på jobbet! 

3 mosade bananer (gärna supermogna)
2 ägg
2,25 dl mandelmjölk
6,75 dl havregryn glutenfria ( jag hade bara 5 dl så jag fyllde på med resten boveteflingor)
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
0,5 tsk salt

Lite bakchokladprickar (hade pyttelite i en påse i kylen) och russin.

Rör ihop allt och låt stå en liten stund.
Jag duttade ut smeten i 15 silikon muffinsformar.
In i ugnen ca 200 grader i 25 minuter.

Dottern fick en till efterrätt och hon älskade dom! 

Frös in dom styckvis i små burkar så jag kan slänga ner en i väskan som frukost/mellis och på så sätt slipper jag ju slösa en plastpåse varje dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar