måndag 9 juli 2012

Minus 1,7 kg

Jepp, trots att jag var Fibrosjuk större delen av förra veckan så gick jag ner i vikt, härligt!
Skötte mig bra men inte perfekt enligt LCHF... Det blev ett par måltider med bulgur (för att det fanns kvar hemma och jag inte vill kasta mat jag köpt tidigare). Några glas vin och ett par öl slank ner också! Annars har jag inte haft sug efter något jag inte borde stoppa i mig. Det har även varit "den där" veckan i månaden och då får jag alltid ett grymt chokladsug som verkligen inte kan stoppas med annat än just choklad.... så jag mumsade i mig några rutor 72% päronchoklad från Hemköp och det funkade fint!

Sambon var inte lika nöjd som jag imorse när vi körde en liten invägning.... jag skyller allt på hans chipspåse i fredags och pizzan igår, moahaha. Min älskling har blivit varnad av läkaren att han är i riskzonen för diabetes, en diagnos som finns på både hans mammmas och pappas sida av släkten. Jag är orolig för honom och vill att ha får bukt med det innan det går för långt... Tyvärr tycker hans läkare inte att LCHF är en bra kost för honom och uppmuntrar honom att äta som vanligt men mer grönsaker.... Nu äter vi redan mycket grönsaker, rena råvaror med ett tillbehör av pasta, ris odyl i vanliga fall. Så jag vet inte vad som skulle göra så mycket skillnad?! Sambon spelar mycket golf och oroar sig för att han inte ska orka utan kolhydraterna och jag brukar då säga att kan Ferry så kan väl du....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar